Over
NewLife
Suzanne van Buchem
Ik heb mijn baan opgezegd, mijn appartement verkocht en een sabbatical year genomen. Tijd genoeg om na te denken over wat ik verder in mijn leven wil gaan doen en bereiken. Ik kwam tot de conclusie dat ik weer terug naar Nijmegen wilde. Ook kwam ik erachter dat ik iets wil doen waarbij ik met mensen werk en waarbij ik dingen kan structuren. Daarnaast wilde ik de vrijheid hebben om te kunnen doen wat ik wil.
Ik vond een boeiende baan bij het Bureau In- en Externe Betrekkingen van de Rechtenfaculteit in Nijmegen dat hier precies op aansloot. Wat al mijn functies gemeen hebben is het werken met en adviseren van mensen. Ik breng mijn collega’s en studenten in beweging. Daarnaast coördineer ik een heleboel projecten. Ook pakte ik tot een paar jaar geleden elke gelegenheid aan om te reizen.
Tot ik de liefde van mijn leven ontmoette en ik verhuisd ben naar Nuenen, waar we ons leven delen met zijn twee kinderen. Het werd tijd om mijn toekomstplannen opnieuw bij te sturen. Aangezien ik mezelf niet meer de vrijheid geef om over de wereld te zwerven (daarvoor is het leven te fijn hier), heb ik besloten een baan te vinden, ofwel te creëren waarin ik veel vrijheid had: ik werd professional organizer. Een vanzelfsprekend gevolg dat aansluit op mijn werkervaring, mijn persoonlijkheid en mijn kracht.
Zoals je kunt lezen ben ik zelf verschillende keren verhuisd en heb ik verbouwingen en de hierbij horende tegenslagen meegemaakt. Ik maak deel uit van een samengesteld gezin, waarbij er zoveel dingen zijn waar je tegenaan kunt lopen!
Ook hebben we in onze grote familie helaas een aantal keren huizen van grootouders en oudtantes op moeten ruimen. Ik weet daarom hoe het voelt als je moet beslissen over de dierbare spullen van overledenen.
Wanneer een Professional Organizer?
• Teveel spullen;
• Gebrek aan overzicht;
• Gebrek aan tijd;
• Het hebben van keuzestress;
• Behoefte ontwikkeling van organizing vaardigheden;
• Behoefte ontwikkeling van structureer vaardigheden.