Suzanne van Buchem

Over

NewLife

Suzanne van Buchem

Ik ben geboren en getogen in Nijmegen. Na mijn HAVO en VWO heb ik eerst twee jaar Rechten gestudeerd, waarna ik overgestapt ben naar de HBO-opleiding Bibliotheek en Documentaire Informatie in Deventer. Aansluitend heb ik een aantal jaar in een bibliotheek in Hilversum gewerkt. De rust en structuur van bibliotheken hebben mij altijd aangesproken. Als een speer groeide ik door en zat ik binnen vijf jaar op een functie waar ik aan het begin van mijn carrière dacht en hoopte te zullen eindigen. Dit was het punt dat ik mijn toekomstplannen moest gaan bijsturen.

Ik heb mijn baan opgezegd, mijn appartement verkocht en een sabbatical year genomen. Tijd genoeg om na te denken over wat ik verder in mijn leven wil gaan doen en bereiken. Ik kwam tot de conclusie dat ik weer terug naar Nijmegen wilde. Ook kwam ik erachter dat ik iets wil doen waarbij ik met mensen werk en waarbij ik dingen kan structuren. Daarnaast wilde ik de vrijheid hebben om te kunnen doen wat ik wil.

Ik vond een boeiende baan bij het Bureau In- en Externe Betrekkingen van de Rechtenfaculteit in Nijmegen dat hier precies op aansloot. Wat al mijn functies gemeen hebben is het werken met en adviseren van mensen. Ik breng mijn collega’s en studenten in beweging. Daarnaast coördineer ik een heleboel projecten. Ook pakte ik tot een paar jaar geleden elke gelegenheid aan om te reizen.

Tot ik de liefde van mijn leven ontmoette en ik verhuisd ben naar Nuenen, waar we ons leven delen met zijn twee kinderen. Het werd tijd om mijn toekomstplannen opnieuw bij te sturen. Aangezien ik mezelf niet meer de vrijheid geef om over de wereld te zwerven (daarvoor is het leven te fijn hier), heb ik besloten een baan te vinden, ofwel te creëren waarin ik veel vrijheid had: ik werd professional organizer. Een vanzelfsprekend gevolg dat aansluit op mijn werkervaring, mijn persoonlijkheid en mijn kracht.

Zoals je kunt lezen ben ik zelf verschillende keren verhuisd en heb ik verbouwingen en de hierbij horende tegenslagen meegemaakt. Ik maak deel uit van een samengesteld gezin, waarbij er zoveel dingen zijn waar je tegenaan kunt lopen!

Ook hebben we in onze grote familie helaas een aantal keren huizen van grootouders en oudtantes op moeten ruimen. Ik weet daarom hoe het voelt als je moet beslissen over de dierbare spullen van overledenen.

Wanneer een Professional Organizer?

Mensen maken gebruik van een professional organizer voor coaching, begeleiding en adviezen, wanneer er sprake is van:

• Teveel spullen;
• Gebrek aan overzicht;
• Gebrek aan tijd;
• Het hebben van keuzestress;
• Behoefte ontwikkeling van organizing vaardigheden;
• Behoefte ontwikkeling van structureer vaardigheden.